Publicacións (255) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners

    Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149

  2. Exploring semantic categorization of L3 heritage EFL leaners and local L2 EFL counterparts: a comparison with L1 responses

    40º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA)

  3. Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63

  4. Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222

  5. La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural

    Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes

  6. La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38

  7. Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional

    XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes

  8. Léxico disponible en inglés como lengua extranjera: ¿hasta qué punto influye la naturaleza de la palabra/frase estímulo en la producción léxica?

    XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes

  9. Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17

  10. Plurilingual Education in La Rioja

    Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100

  11. The Controlled Productive Vocabulary of Unimodal EFL Learners

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 19-32

  12. The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate

    RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163

  13. The use of lexical retrieval strategies by creative second language learners: A computational analysis of clustering and switching

    Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 13, Núm. 3, pp. 541-570

  14. Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18

  15. Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners

    Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics