GLAUR
Grupo de Lingüística Aplicada de la Universidad de La Rioja
Publications (255) Publications auxquelles un chercheur a participé
2024
-
Navigating the Mental Lexicon: Network Structures, Lexical Search and Lexical Retrieval
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 53, Núm. 2
-
Some good news for the school: the levelling effect of the EFL class in FL vocabulary production and FL categorization of autochthonous learners and heritage speaker learners
European Journal of Applied Linguistics, Vol. 0, Núm. 0
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 1, pp. 264-298
2023
-
Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners
Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149
-
Exploring semantic categorization of L3 heritage EFL leaners and local L2 EFL counterparts: a comparison with L1 responses
40º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA)
-
Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63
-
Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222
-
La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes
-
La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38
-
Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17
-
Plurilingual Education in La Rioja
Profiling plurilingual education. A pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100
-
Representación de los niveles prototípicos de categorización en la disponibilidad léxica de estudiantes de inglés como lengua extranjera
III Jornadas científicas sobre la investigación en disponibilidad léxica. La variación léxica. Libro de resúmenes
-
The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163
-
The use of lexical retrieval strategies by creative second language learners: A computational analysis of clustering and switching
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 13, Núm. 3, pp. 541-570
-
Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics
-
Un estudio de disponibilidad léxica asociado a las áreas de aprendizaje y motivación por el aprendizaje
Lengua y Sociedad, Vol. 22, Núm. 2, pp. 473-492
2022
-
Building Young Learners’ Plurilingual and Pluricultural Repertoire: An Analysis of EFL Textbooks’ Speaking Activities
English Language Teaching: Theory, Research and Pedagogy, pp. 167-183
-
Examining the relations between semantic memory structure and creativity in second language
Thinking Skills and Creativity, pp. 101067