GLAUR
Grupo de Lingüística Aplicada de la Universidad de La Rioja
Argitalpenak (255) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak Ikerketa datu erreferentziatuak ikusi.
2024
-
Apples, tomatoes, and health: comparison of structural characteristics of the L1 and L2 mental lexicons
Applied Psycholinguistics, pp. 1-24
-
Navigating the Mental Lexicon: Network Structures, Lexical Search and Lexical Retrieval
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 53, Núm. 2
-
Some good news for the school: the levelling effect of the EFL class in FL vocabulary production and FL categorization of autochthonous learners and heritage speaker learners
European Journal of Applied Linguistics, Vol. 0, Núm. 0
-
The Minority Language as a Second Language: Challenges and Achievements: Jasone Cenoz and Durk Gorter
Applied Linguistics
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 1, pp. 264-298
2023
-
Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners
Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149
-
Exploring semantic categorization of L3 heritage EFL leaners and local L2 EFL counterparts: a comparison with L1 responses
40º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA)
-
Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63
-
Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222
-
La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes
-
La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38
-
Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
Léxico disponible en inglés como lengua extranjera: ¿hasta qué punto influye la naturaleza de la palabra/frase estímulo en la producción léxica?
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17
-
Plurilingual Education in La Rioja
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100
-
The Controlled Productive Vocabulary of Unimodal EFL Learners
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 19-32
-
The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163
-
The use of lexical retrieval strategies by creative second language learners: A computational analysis of clustering and switching
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 13, Núm. 3, pp. 541-570
-
Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics