Argitalpenak (253) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2023

  1. Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners

    Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149

  2. Exploring semantic categorization of L3 heritage EFL leaners and local L2 EFL counterparts: a comparison with L1 responses

    40º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA)

  3. Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63

  4. Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections

    Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222

  5. La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural

    Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes

  6. La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38

  7. Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17

  8. Plurilingual Education in La Rioja

    Profiling plurilingual education. A pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100

  9. The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate

    RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163

  10. The use of lexical retrieval strategies by creative second language learners: A computational analysis of clustering and switching

    Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 13, Núm. 3, pp. 541-570

  11. Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18

  12. Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners

    Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics

  13. Un estudio de disponibilidad léxica asociado a las áreas de aprendizaje y motivación por el aprendizaje

    Lengua y Sociedad, Vol. 22, Núm. 2, pp. 473-492