Publicacions (100) Publicacions de Rosa María Jiménez Catalán

2023

  1. Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task

    International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63

  2. Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional

    XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes

  3. Léxico disponible en inglés como lengua extranjera: ¿hasta qué punto influye la naturaleza de la palabra/frase estímulo en la producción léxica?

    XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes

  4. Plurilingual Education in La Rioja

    Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100

2022

  1. Lexical profiles of children and adolescent EFL learners in the semantic domain of animals

    Second Language Learning Before Adulthood. Individual Differences in Children and Adolescents (De Gruyter Mouton), pp. 133-154

  2. Words and topics in ELT textbooks for young EFL learners

    Language Teaching for Young Learners

2019

  1. Asociaciones prototípicas en la producción y disponibilidad léxica de adolescentes españoles y eslovenos en español y en inglés como lenguas extranjeras

    Verba hispanica: anuario del Departamento de la Lengua y Literatura Españolas de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Ljubljana, Núm. 27, pp. 73-91

  2. El léxico disponible en inglés de chicos y chicas españoles adolescentes

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 19, pp. 157-176

  3. Exploring Prototypes in words associated with semantic categories by L3 and L2 EFL learners

    XX Congreso International de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)

  4. Lexical Availability Output in L2 and L3 EFL Learners: Is There a Difference?

    English Language Teaching, Vol. 12, Núm. 2, pp. 77-87

  5. Léxico disponible en inglés L2 en contextos de aula: frecuencia y tipicidad

    AESLA 37 Congreso Internacional Asociación Española de Lingüística aplicada

  6. Word Associations in Young English as a Foreign Language (EFL) Learners’ first Word Responses in a Semantic fluency Task

    Vocab@Leuven International Conference

2018

  1. Images of ‘School’ in the English available lexicon of Spanish learners

    XII Simposio International de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)