Rosa María
Jiménez Catalán
PROFESORA EMÉRITA
Publicacions (100) Publicacions de Rosa María Jiménez Catalán
2024
2023
-
Exploring the Productive Vocabulary of EFL Learners through a Lexical Availability Task
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 49-63
-
Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
Léxico disponible en inglés como lengua extranjera: ¿hasta qué punto influye la naturaleza de la palabra/frase estímulo en la producción léxica?
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
Plurilingual Education in La Rioja
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities (Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida), pp. 75-100
2022
-
Lexical profiles of children and adolescent EFL learners in the semantic domain of animals
Second Language Learning Before Adulthood. Individual Differences in Children and Adolescents (De Gruyter Mouton), pp. 133-154
-
Words and topics in ELT textbooks for young EFL learners
Language Teaching for Young Learners
2021
-
Insights into the vocabulary output and input of plurilingual and bilingual EFL learners
Seminar EDUPLUS Red de Excelencia
-
Lexical production and organisation in L2 EFL and L3 EFL learners: a distributional semantic analysis of verbal fluency
International Journal of Multilingualism
-
Measuring the Productive Vocabulary of L2 and L3 EFL Learners at the End of Spanish Secondary School Education
38º Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística aplicada (AESLA)
-
Vocabulary production/word association of children and adolescent EFL learners: similarities or differences? Preliminary data from the semantic field of ANIMALS
World Congress of Applied Linguistics (AILA 2021)
2020
-
Conceptualization of the ‘School’ in the English Available Lexicon of Spanish Adolescents
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 61, pp. 33-57
-
EFL learners’ lexical availability: Exploring frequency, exposure, and vocabulary level
System, Vol. 91
2019
-
Asociaciones prototípicas en la producción y disponibilidad léxica de adolescentes españoles y eslovenos en español y en inglés como lenguas extranjeras
Verba hispanica: anuario del Departamento de la Lengua y Literatura Españolas de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Ljubljana, Núm. 27, pp. 73-91
-
El léxico disponible en inglés de chicos y chicas españoles adolescentes
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 19, pp. 157-176
-
Exploring Prototypes in words associated with semantic categories by L3 and L2 EFL learners
XX Congreso International de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)
-
Lexical Availability Output in L2 and L3 EFL Learners: Is There a Difference?
English Language Teaching, Vol. 12, Núm. 2, pp. 77-87
-
Léxico disponible en inglés L2 en contextos de aula: frecuencia y tipicidad
AESLA 37 Congreso Internacional Asociación Española de Lingüística aplicada
-
Word Associations in Young English as a Foreign Language (EFL) Learners’ first Word Responses in a Semantic fluency Task
Vocab@Leuven International Conference
2018
-
Images of ‘School’ in the English available lexicon of Spanish learners
XII Simposio International de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)