Publicaciones (135) Publicaciones de Cristina Olarte Pascual

2024

  1. Atractivo de las tiendas físicas en la era digital: ¿Por qué las elegimos?

    Cátedra Extraordinaria de Comercio

  2. Ethics unveiled: illuminating the path of ai integration in higher education

    Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21st International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT

  3. Impact of ethical judgment on university professors encouraging students to use AI in academic tasks

    The Leading Role of Smart Ethics in the Digital World

  4. Is important the loss of human contact in the acceptance ofsocial robots by retail customers?

    Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21st International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT

  5. Redes sociales, presencia online y otras tendencias digitales en el comercio de Logroño: visión de comerciantes y clientes

    Universidad de La Rioja

  6. Why do you want an organic coffee? Self-care vs. world-care: A new SOR model approach to explain organic product purchase intentions of Spanish consumers

    Food Quality and Preference, Vol. 118

2023

  1. Identificación de factores claves para la incorporación del comercio minorista en el desarrollo de la economía circular

    Innovación en las organizaciones: una perspectiva desde Iberoamérica, después de la pandemia (Universidad de Xalapa), pp. 182

  2. Mobile-assisted showrooming behavior and the (r)evolution of retail: The moderating effect of gender on the adoption of mobile augmented reality

    Technological Forecasting and Social Change, Vol. 191

  3. The mobile-assisted showroomer’s dilemma: where to buy? Actions to prevent sales leakage

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  4. The role of cultural identity in acceptance of wine innovations in wine regions

    British Food Journal, Vol. 125, Núm. 3, pp. 869-885

2022

  1. Análisis del comercio local de Logroño mediante la técnica del Cliente Misterioso

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

  2. El juicio ético en el dilema del showroomer: actuaciones para evitar fugas en las ventas

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

  3. Estudio del comercio de Logroño 2022: Visión de comerciantes y clientes

    Cátedra Extraordinaria de Comercio

  4. Facilitando la transversalización de los ODS en las Universidades: Proyecto SDGs4U

    Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2022: #InnovaDocenteUR : Libro de resúmenes

  5. LApSretail: Laboratorio aprendizaje-servicio en marketing para el impulso de TFG sobre comercio local

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  6. Proposal for modeling social robot acceptance by retail customers: CAN model + technophobia

    Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 64

  7. “The best” and “The least”: Cross-country cluster analysis of Instagram and tourism destinations

    Loisir et Societe, Vol. 45, Núm. 2, pp. 429-444