Andrés
Canga Alonso
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (71) Andrés Canga Alonso publications
2023
-
Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners
Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149
-
La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes
-
The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163
2022
-
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
2021
-
Cultural terms in EFL textbooks for young learners
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 29, pp. 90-103
-
Emerging stereotypes about the target culture through popular culture and cultural heritage references in EFL textbooks
World Journal of English Language, Vol. 11, Núm. 1, pp. 43-51
-
Insights into the vocabulary output and input of plurilingual and bilingual EFL learners
Seminar EDUPLUS Red de Excelencia
-
La competencia sociocultural bajo el prisma del profesorado de inglés de 5º y 6º nivel de educación primaria
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 29
-
Measuring the Productive Vocabulary of L2 and L3 EFL Learners at the End of Spanish Secondary School Education
38º Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística aplicada (AESLA)
-
The representation of culture in EFL learners’ available lexicon
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 20-40
2020
-
Fostering the Teaching of Cultural Vocabulary in EFL Contexts
Vocabulary in Curriculum Planning (Springer Alemania), pp. 183-198
-
Manual de buenas prácticas docentes
Universidad de La Rioja
-
Vocabulary Strategy Training to Enhance Second Language Acquisition in English as a Foreign Language
Cambridge Scholars Publishing
2019
-
Attitudes to English as a Foreign Language and Multilingual EFL Learners’ Available Lexicon
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes (Peter Lang), pp. 131-156
-
Competencia lingüística y su dimensión socio-cultural en el léxico disponible de estudiantes de inglés como lengua extranjera1
La competencia lingüística en la comunicación: Visiones multidisciplinares y transversalidad (Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 57-67
-
El léxico disponible en inglés de chicos y chicas españoles adolescentes
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 19, pp. 157-176
-
Words to Describe Festivals in EFL Textbooks for Young Learners
Congreso Internacional de SEDLL
-
Words to describe festivals in EFL textbooks for Young learners
Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika testuinguru eleaniztunetan : Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktikaren NazioartekoXX. Kongresuko Aktak
2018
-
Exploring the Impact of Target Culture Attitudes and Proficiency on the Cultural Lexicon of Multilingual EFL Learners
International Conference on Language, Identity and Education in Context
-
The impact of multilingual speakers' atittudes to English as a Foreign Language on their available lexicon
International Conference on Research in Multiligualism: Innovation and New Challenges