Artículos (36) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2016

  1. "Se hace camino al andar": el legado de la poesía pedestre del Romanticismo inglés en Miguel de Unamuno y Antonio Machado

    Erebea: Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, Núm. 6, pp. 169-195

  2. "Shockvertising": conceptual interaction patterns as constraints on advertising creativity

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 65, pp. 257-290

  3. A cross-cultural gender analysis of the pragmatic functions of conceptual metaphor in Spanish and English newspapers

    Text & Talk, Vol. 36, Núm. 5, pp. 541-563

  4. Age and type of instruction (CLIC vs. traditional EFL) in lexical development

    IJES: international journal of English studies, Vol. 16, Núm. 1, pp. 75-96

  5. Argument structure and implicational constructions at the crossroads

    Review of Cognitive Linguistics, Vol. 14, Núm. 2, pp. 474-497

  6. Assessing the semantic transparency of Old English affixation: adjective and noun formation

    English Studies, Vol. 97, Núm. 1, pp. 61-77

  7. Cognitive Mechanisms Underlying Fake Reflexive Resultatives*

    Australian Journal of Linguistics, Vol. 36, Núm. 4, pp. 502-541

  8. Displacement and exile in evelyn waugh's post-war fiction

    Brno Studies in English, Vol. 42, Núm. 2, pp. 91-104

  9. Does L1 make a difference? Evidence from the receptive vocabulary size of Spanish and German EFL primary school learners

    Language Learning Journal, Vol. 2, Núm. 2, pp. 214-235

  10. Don Quijote desde Inglaterra: escenario de caballeros, poetas y sacerdotes

    Fábula: revista Literaria, Núm. 38, pp. 74-78

  11. EFL learners’ cultural available lexicon: The effect of ELT textbooks

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 177-201

  12. El día que conocí a Bueno

    El Catoblepas, Núm. 174

  13. Estrategias de vocabulario: aprender y comunicar en LE

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 21

  14. Experiencia de la clase inversa en didáctica de las lenguas extranjeras

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 173-196

  15. Greetings in Letters by EFL Primary School Children. A Longitudinal Study

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 38, Núm. 1, pp. 11-32

  16. Gustavo Bueno: (1924-2016)

    Belezos: Revista de cultura popular y tradiciones de La Rioja, Núm. 32, pp. 48-49

  17. Henning Mankell: últimas conversaciones

    Fábula: revista Literaria, Núm. 39, pp. 46-48

  18. High-Level Cognitive Operations and the Resultative Construction: a Case Study

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 73, pp. 133-150

  19. Le pèlerinage intertextuel de Compostelle dans les récits francophones de voyages en Espagne au XIXe siècle

    Thélème: Revista complutense de estudios franceses, Vol. 31, Núm. 1, pp. 129-148

  20. Metaphor, metonymy, and their interaction in the production of semantic approximations by monolingual children: A corpus analysis

    First Language, Vol. 36, Núm. 4, pp. 383-406