María del Pilar
Agustín Llach
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (99) Publicaciones de María del Pilar Agustín Llach Ver datos de investigación referenciados. Ver datos de investigación alojados.
2024
-
Apples, tomatoes, and health: comparison of structural characteristics of the L1 and L2 mental lexicons
Applied Psycholinguistics, pp. 1-24
-
Navigating the Mental Lexicon: Network Structures, Lexical Search and Lexical Retrieval
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 53, Núm. 2
-
Some good news for the school: the levelling effect of the EFL class in FL vocabulary production and FL categorization of autochthonous learners and heritage speaker learners
European Journal of Applied Linguistics, Vol. 0, Núm. 0
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 1, pp. 264-298
2023
-
Exploring semantic categorization of L3 heritage EFL leaners and local L2 EFL counterparts: a comparison with L1 responses
40º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA)
-
Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222
-
La inclusión de los ODS en el aula universitaria a través de la diversidad cultural y del desarrollo de la competencia intercultural / multicultural
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes
-
La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38
-
Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17
-
Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18
-
Typicality effects in Spanish as a Foreign Language of intermediate and advanced level Greek learners
Revista Española de Lingüística Aplicada/Spanish Journal of Applied Linguistics
-
Un estudio de disponibilidad léxica asociado a las áreas de aprendizaje y motivación por el aprendizaje
Lengua y Sociedad, Vol. 22, Núm. 2, pp. 473-492
2022
-
How age and L2 proficiency affectthe L2 lexicon
System, Vol. 104
-
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
2021
-
INCIDENTAL LEARNING OF L2 SPANISH VOCABULARY
Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction (Taylor and Francis), pp. 44-61
-
Insights into the vocabulary output and input of plurilingual and bilingual EFL learners
Seminar EDUPLUS Red de Excelencia
-
L1-mediated lexical retrieval: evidence from a lexical fluency task
AEDEAN Conference
-
On lexical uniqueness and lexicon organization in native Spanish and Greek SFL learners
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 142-178
2020
-
A preliminary comparison of EFL productive vocabulary of educational bilinguals, heritage bilinguals and monolingual learners
International Conference on Bilingualism. Bilingualism, Heritage Languages and Migration
-
Introduction to Vocabulary-Based Needs Analysis
Vocabulary in Curriculum Planning: Needs, Strategies and Tools