Lorena
Pérez Hernández
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Publicacions (74) Publicacions de Lorena Pérez Hernández
2024
-
Consequences of Metaphor Frames for Education: From Beliefs to Facts Through Language
Cognitive Studies, Vol. 2024, Núm. 24
-
HYPOCORISMS MEET SOUND SYMBOLISM: A SOCIO-ONOMASTIC STUDY OF SPANISH HYPOCORISTIC FORMS OF PERSONAL NAMES IN -I
Voprosy Onomastiki, Vol. 21, Núm. 1, pp. 72-95
2023
-
Publicidad metafórica, publicidad exitosa
Archiletras: Revista de lengua y letras, Núm. 21, pp. 88-95
2022
-
Modelización teórica y uso de la realidad aumentada en el diseño de metaversos didácticos para la enseñanza de aspectos pragmáticos y conceptuales de la lengua inglesa
Tendencias en innovación y transferencia del conocimiento: de la universidad a la sociedad (Dykinson), pp. 625-651
-
Primary metaphors in advertising: An analysis of tangible vs. intangible products printed advertisements
Pragmalinguistica, Núm. 30, pp. 331-354
-
Request constructions in Soninke and English: a preliminary pedagogical approximation
Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 189-208
-
Similes and conceptual metaphors in the conceptualization of tertiary studies in Spanish and English
Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 70-94
-
TFGs-producto en humanidades: un ejemplo de aplicación de la realidad aumentada a la enseñanza de segundas lenguas
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
2021
-
Bridging the gap between Bachelor's degree final projects and the professional world: an application of augmented reality for the teaching of metaphors in English
ICERI2021 Proceedings
-
Revisiting the assessment criteria for applied TFGs in the field of Humanities
ICERI2021 Proceedings
-
Speech Acts in English: from Research to Instruction and Textbook Development
Cambridge University Press
2020
-
A cognitive approach to semantic approximations in monolingual English-speaking children
Poznan Studies in Contemporary Linguistics, Vol. 56, Núm. 2, pp. 277-313
-
Creación de materiales para la enseñanza de la pragmática en niveles avanzados mediante el uso de la Realidad Aumentada
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
La Realidad Aumentada como recurso para la enseñanza/aprendizaje de los actos de habla en las clases de primaria
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
2019
-
From research to the textbook: Assessing speech acts representation in course book series for students of English as an L2
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 32, Núm. 1, pp. 248-276
-
XL burgers, shiny pizzas, and ascending drinks: Primary metaphors and conceptual interaction in fast food printed advertising
Cognitive Linguistics, Vol. 30, Núm. 3, pp. 531-570
2018
-
Building brand narratives with hashtags on Twitter: A cognitive-pragmatic analysis on the emergence of a new advertising subgenre
Pragmatics and Cognition, Vol. 25, Núm. 3, pp. 515-542
2017
-
Teaching students of English as L2 how to produce requests correctly: a lexical-constructional approach
9TH International Conference on Education and new Learning Technologies (EDULEARN17)
2016
-
A cross-cultural gender analysis of the pragmatic functions of conceptual metaphor in Spanish and English newspapers
Text & Talk, Vol. 36, Núm. 5, pp. 541-563
-
Metaphor, metonymy, and their interaction in the production of semantic approximations by monolingual children: A corpus analysis
First Language, Vol. 36, Núm. 4, pp. 383-406