Publications (68)

2022

  1. TFGs-producto en humanidades: un ejemplo de aplicación de la realidad aumentada a la enseñanza de segundas lenguas

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  2. Similes and conceptual metaphors in the conceptualization of tertiary studies in Spanish and English

    Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 70-94

  3. Request constructions in Soninke and English: a preliminary pedagogical approximation

    Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 189-208

  4. Modelización teórica y uso de la realidad aumentada en el diseño de metaversos didácticos para la enseñanza de aspectos pragmáticos y conceptuales de la lengua inglesa

    Tendencias en innovación y transferencia del conocimiento: de la universidad a la sociedad (Dykinson), pp. 625-651

  5. Primary metaphors in advertising: An analysis of tangible vs. intangible products printed advertisements

    Pragmalinguistica, Núm. 30, pp. 331-354

2020

  1. La Realidad Aumentada como recurso para la enseñanza/aprendizaje de los actos de habla en las clases de primaria

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  2. Creación de materiales para la enseñanza de la pragmática en niveles avanzados mediante el uso de la Realidad Aumentada

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  3. A cognitive approach to semantic approximations in monolingual English-speaking children

    Poznan Studies in Contemporary Linguistics, Vol. 56, Núm. 2, pp. 277-313

2017

  1. TEACHING STUDENTS OF ENGLISH AS L2 HOW TO PRODUCE REQUESTS CORRECTLY: A LEXICAL-CONSTRUCTIONAL APPROACH

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

2015

  1. Mobile learning for the teaching of theoretical concepts to undergraduate students

    CSEDU 2015 - 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings, pp. 540-545

  2. Approaching the utopia of a global brand: the relevance of image chemas as multimodal resources for the branding industry

    Multimodality and Cognitive Linguistics (John Benjamins), pp. 61-78

2014

  1. Cognitive grounding for cross-cultural commercial communication

    Cognitive Linguistics, Vol. 25, Núm. 2, pp. 203-248