
Lorena
Pérez Hernández
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (68)
2022
-
TFGs-producto en humanidades: un ejemplo de aplicación de la realidad aumentada a la enseñanza de segundas lenguas
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Similes and conceptual metaphors in the conceptualization of tertiary studies in Spanish and English
Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 70-94
-
Request constructions in Soninke and English: a preliminary pedagogical approximation
Transferencia del conocimiento en humanidades y ciencias jurídicas. Innovación docente y educativa en el ámbito de las filologías, la lengua y el derecho (Dykinson), pp. 189-208
-
Modelización teórica y uso de la realidad aumentada en el diseño de metaversos didácticos para la enseñanza de aspectos pragmáticos y conceptuales de la lengua inglesa
Tendencias en innovación y transferencia del conocimiento: de la universidad a la sociedad (Dykinson), pp. 625-651
-
Primary metaphors in advertising: An analysis of tangible vs. intangible products printed advertisements
Pragmalinguistica, Núm. 30, pp. 331-354
2021
-
Speech Acts in English: from Research to Instruction and Textbook Development
Cambridge University Press
2020
-
La Realidad Aumentada como recurso para la enseñanza/aprendizaje de los actos de habla en las clases de primaria
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Creación de materiales para la enseñanza de la pragmática en niveles avanzados mediante el uso de la Realidad Aumentada
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
A cognitive approach to semantic approximations in monolingual English-speaking children
Poznan Studies in Contemporary Linguistics, Vol. 56, Núm. 2, pp. 277-313
2019
-
XL burgers, shiny pizzas, and ascending drinks: Primary metaphors and conceptual interaction in fast food printed advertising
Cognitive Linguistics, Vol. 30, Núm. 3, pp. 531-570
-
From research to the textbook: Assessing speech acts representation in course book series for students of English as an L2
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 32, Núm. 1, pp. 248-276
2018
-
Building brand narratives with hashtags on Twitter: A cognitive-pragmatic analysis on the emergence of a new advertising subgenre
Pragmatics and Cognition, Vol. 25, Núm. 3, pp. 515-542
2017
-
TEACHING STUDENTS OF ENGLISH AS L2 HOW TO PRODUCE REQUESTS CORRECTLY: A LEXICAL-CONSTRUCTIONAL APPROACH
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)
2016
-
PEER TUTORING ON AN VIRTUAL COLLABORATIVE INTERNATIONAL ENVIRONMENT
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE, pp. 7474-7481
-
The role of mitigation and strengthening cognitive operations in brand names design: a case study of Spanish and American wine brands
Social Semiotics, Vol. 26, Núm. 2, pp. 128-150
-
Metaphor, metonymy, and their interaction in the production of semantic approximations by monolingual children: A corpus analysis
First Language, Vol. 36, Núm. 4, pp. 383-406
-
A cross-cultural gender analysis of the pragmatic functions of conceptual metaphor in Spanish and English newspapers
Text & Talk, Vol. 36, Núm. 5, pp. 541-563
2015
-
Mobile learning for the teaching of theoretical concepts to undergraduate students
CSEDU 2015 - 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings, pp. 540-545
-
Approaching the utopia of a global brand: the relevance of image chemas as multimodal resources for the branding industry
Multimodality and Cognitive Linguistics (John Benjamins), pp. 61-78
2014
-
Cognitive grounding for cross-cultural commercial communication
Cognitive Linguistics, Vol. 25, Núm. 2, pp. 203-248