Publicaciones (46) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. Automated and non-intrusive provenance capture with UML2PROV

    Computing, Vol. 104, Núm. 4, pp. 767-788

  2. Integrating Provenance Capture and UML with UML2PROV: Principles and Experience

    IEEE Transactions on Software Engineering, Vol. 48, Núm. 1, pp. 53-68

  3. Using Process Mining to Analyze Time-Distribution of Self-Assessment and Formative Assessment Exercises on an Online Learning Tool

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 403-403

2020

  1. Factors Considered in the Assessment of Computer Science Engineering Capstone Projects and Their Influence on Discrepancies between Assessors

    ACM Transactions on Computing Education, Vol. 20, Núm. 2

  2. Integrating Provenance Capture and UML with UML2PROV: Principles and Experience

    IEEE Transactions on Software Engineering, pp. 1-1

  3. The Effect of Internships on Computer Science Engineering Capstone Projects

    IEEE Transactions on Education, Vol. 63, Núm. 1, pp. 24-31

  4. The Effects of Adding Non-Compulsory Exercises to an Online Learning Tool on Student Performance and Code Copying

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 363-363

  5. Using the scientific method as a metaphor to understand modeling

    Journal of Universal Computer Science, Vol. 26, Núm. 9, pp. 1230-1264

2019

  1. Cómo percibe el estudiante la calificación de su trabajo de fin de grado

    CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre

  2. Impact of part-time CS engineering internships on workload

    Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE

  3. Luces y sombras de las estancias en empresa, impulsoras de los trabajos de fin de grado

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 4

  4. The effects of adding non-compulsory exercises to an online learning tool on student performance and code copying

    ACM Transactions on Computing Education, Vol. 19, Núm. 3

2018

  1. Automating provenance capture in software engineering with UML2PROV

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Carga de trabajo de los alumnos en prácticas en empresa y asignaturas simultáneas

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 3

  3. Creación de un servidor de integración continua para gestión y corrección de entregas de prácticas

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 3