Publicacions (97) Publicacions de Fermín Navaridas Nalda

2024

  1. A Neutrosophic Decision-Making Model for Determining Young People’s Active Engagement

    International Journal of Information Technology and Decision Making, Vol. 23, Núm. 2, pp. 569-598

  2. Evaluación de prácticas inclusivas a través del Aprendizaje Servicio

    Adquisición de competencias clave para el aprendizaje permanente desde el aprendizaje servicio (Tirant Humanidades), pp. 147-160

  3. Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering

    Lecture Notes in Networks and Systems

  4. Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering

    Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education

  5. Factores de influencia en la intención de abandono escolar temprano: perspectiva del estudiantado

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 229-252

  6. Phubbing in Adolescents: Spanish Validation of the Phubbing Scale (PS)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 9

  7. Prevalence of phubbing behaviour in school and university students in Spain

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  8. Tackling Adolescent Phubbing: Innovative School-Based Strategies for Enhancing Student Well-Being and Social Adaptation

    4th International Conference on Cognitive and Behavioral Neurosciences. Book of abstracts

2023

  1. Derechos humanos en la Educación Superior: Aprendizaje Servicio y formación en competencias

    El Aprendizaje-Servicio universitario ante los retos de la Agenda 2030 (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 130-138

  2. Mindchanger identification, analysis and recognition: youth perceptions

    International Journal of Adolescence and Youth, Vol. 28, Núm. 1

  3. Work-in-Progress: Building Up Employability Skills and Social Responsibility in the University of La Rioja Industrial Engineering Degrees

    Lecture Notes in Networks and Systems

2022

  1. Efectos de la pandemia en metodologías de aprendizaje activo. Medidas de fortalecimiento

    La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 51-62

  2. Factores influyentes en la asistencia significativa

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  3. Fortaleciendo el aprendizaje activo en tiempos de pandemia

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  4. Percepciones sobre el plagio académico en un contexto de enseñanza digital universitaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 1, pp. 45-62

  5. Teacher planning from an inclusive approach

    Integration of Refugees in Higher Education (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 335-343

  6. The emergence of pedagogical strategies favouring the competency-based approach

    Integration of Refugees in Higher Education (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 345-355

  7. Towards a commitment to quality learning

    Integration of Refugees in Higher Education (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 323-333

2021

  1. Active learning methodologies in STEM degrees jeopardized by COVID19

    IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON

  2. Design and Validation of an Emerging Educational Technologies Acceptance and Integration Questionnaire for Teachers

    Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education : CSEDU 2021 (Vol. 1)