Daniel
Lapresa Ajamil
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (46)
2024
-
Análisis observacional de la interacción entre lanzador y portero en tandas de penaltis de competiciones internacionales de selecciones
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 60, pp. 518-526
-
Match analysis in wheelchair basketball: An observational analysis of the best team in the world (USA) in the 2020 Paralympic Games
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 19, Núm. 3, pp. 1112-1122
-
Observation system for the technical-tactical analysis of judo by the Rio 2016 Olympic champions
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 5 May
2023
-
An observational analysis of kicker–goalkeeper interaction in penalties between national football teams in international competitions
International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 23, Núm. 3, pp. 196-212
2022
-
A Log-Linear Analysis of Efficiency in Wheelchair Basketball According to Player Classification
Journal of Human Kinetics, Vol. 81, Núm. 1, pp. 221-231
-
An observational analysis of climbing an obstacle in mountain biking: A case study
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology = Revista de Ingeniería y Tecnología Deportiva
-
Analysis of efficiency in under-16 basketball: A log-linear analysis in a systematic observation study
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 51, pp. 105-112
-
Análisis del combate en la iniciación al karate: un ejemplo de utilización de árboles de decisión en metodología observacional
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2, pp. 247-257
-
Observational analysis of the development of computational thinking in Early Childhood Education (5 years old) through an intervention proposal with a ground robot of programmed directionality
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 30, Núm. 3, pp. 437-455
2021
-
Análisis observacional del desarrollo del pensamiento computacional en Educación Infantil-3 años mediante una propuesta de resolución de problemas con un robot de suelo de direccionalidad programada
RED: revista de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 68
-
Concordancia consensuada en metodología observacional: efectos del tamaño del grupo en el tiempo y la calidad del registro
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 2, pp. 47-58
-
Influence of the functional class of the players in wheelchair basketball: a comparative match analysis
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 21, Núm. 6, pp. 3483-3495
-
Observational Analysis of Lateral Preference in Kumite Initiation: A Starting Point in the Longitudinal Programming of Formative Karate
Perceptual and Motor Skills, Vol. 128, Núm. 5, pp. 2367-2380
-
Observational analysis of technical-tactical performance in initiation to combat in karate
International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 21, Núm. 1, pp. 126-138
-
Propuesta de intervención mediante un robot de suelo con mandos de direccionalidad programada: análisis observacional del desarrollo del pensamiento computacional en educación infantil
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 143-151
-
Revisión Sistemática en Fútbol Sala desde los Mixed Methods
Revista de psicología del deporte, Vol. 30, Núm. 1, pp. 75-96
-
Sequential analysis of the construction of shots in wheelchair basketball and efficiency by player classification level
European Journal of Adapted Physical Activity, Vol. 14, Núm. 2
-
Teacher-student -task -interactions in a motor skills programme for an adolescent boy with autism spectrum disorder: a systematic observation study
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 3, pp. 553-585
2020
-
Sistema de observación para analizar la interacción en el juego de Boccia por equipos
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1, pp. 37-47
2019
-
A log-linear analysis of efficiency in elite basketball applied to observational methodology
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 14, Núm. 3, pp. 363-371