Estrategias didácticas en medios en la formación inicial del profesorado

  1. Santibáñez Velilla, Josefina 1
  2. Gil López, Alfonso Jesús
  1. 1 Universidad de La Rioja
    info

    Universidad de La Rioja

    Logroño, España

    ROR https://ror.org/0553yr311

Revista:
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación

ISSN: 1134-3478

Any de publicació: 2003

Títol de l'exemplar: Tecnologías en la era de la globalización

Número: 21

Pàgines: 153-158

Tipus: Article

DOI: 10.3916/C21-2003-24 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Altres publicacions en: Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación

Repositori institucional: lock_openAccés obert Editor

Resum

The earlier stages of high school teachers´ instruction should not ignore the changes in didactics and education innovation introduced by the new opportunities provided by communication and information mass media. 103 students of CAP (Pedagogic Habilitation Course) from different majors have participated in our study by providing data related to the use of teaching-learning strategies based on mass media which follow the ORA model (observe, reflect and apply). This approach establishes a new pedagogic relation between teachers and students.