Publikationen (35) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2024

  1. A protocol for the annotation of evaluative stance and metaphor across four discourse genres

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 2, pp. 486-517

  2. Apples, tomatoes, and health: comparison of structural characteristics of the L1 and L2 mental lexicons

    Applied Psycholinguistics, pp. 1-24

  3. Are There Serial Verb Constructions in Old English? A New Perspective on the Changes in Verbal Complementation

    Philologica canariensia, Núm. 30, pp. 393-423

  4. Book club and creative writing workshop in the ESL university classroom

    European Public and Social Innovation Review, Vol. 9, pp. 1-21

  5. Competition in the Complementation of Old English Control Verbs with Oblique Marking: A Corpus Analysis

    Languages, Vol. 9, Núm. 3

  6. Consequences of Metaphor Frames for Education: From Beliefs to Facts Through Language

    Cognitive Studies, Vol. 2024, Núm. 24

  7. Contested Boundaries and Uncharted Entanglements in Evelyn Conlon’s Moving About the Place

    Transcultural Insights into Contemporary Irish Literature and Society: Breaking New Ground (Taylor and Francis), pp. 70-86

  8. Cosubordination with Old English aspectual verbs. Sharing arguments and operators

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 64, pp. 210-237

  9. Cultural Conceptualizations in EFL textbooks

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 18, Núm. 36, pp. 128-141

  10. Developing an annotation protocol for evaluative stance and metaphor in discourse: theoretical and methodological considerations

    Text and Talk, Vol. 44, Núm. 2, pp. 197-221

  11. El uso de las redes sociales para la mejora de la competencia intercultural del alumnado de inglés como lengua extranjera: Una propuesta de innovación

    Aprendizaje 4.0: inteligencia artificial, redes sociales y rol docente en la era digital (Dykinson), pp. 394-413

  12. Eugene O’Neill and the classical world: a review of scientific literature (1930-2022)

    Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 639-663

  13. Hypocorisms Meet Sound Symbolism: A Socio-Onomastic Study of Spanish Hypocoristic Forms of Personal Names in -I

    Voprosy Onomastiki, Vol. 21, Núm. 1, pp. 72-95

  14. Immigrant Heritage Learners' Acquisition of L3 EFL: A Systematic Review of Individual and Contextual Variables

    Journal of English Studies, Núm. 22, pp. 279-298

  15. La competencia plurilingüe y pluricultural en el currículo de educación secundaria

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 417-432

  16. La expresión léxica de la circunstancia y el grado en inglés antiguo

    Anuario de estudios filológicos, Vol. 47, pp. 327-354

  17. Language learning motivation in multilingual CLIL

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  18. Lexical Availability in Multilingual CLIL: Gender-dependent Differences in English and French

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 69, pp. 15-37

  19. Metaphor as a resemblance phenomenon A re-examination of the role of similarity in conceptual metaphor

    Cognitive Linguistic Studies, Vol. 11, Núm. 1, pp. 8-33

  20. Metaphorical Conceptualization of the Big M

    Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 34, pp. 59-82