Fachbereich
Filologías Modernas
Publikationen (35) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
A protocol for the annotation of evaluative stance and metaphor across four discourse genres
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 2, pp. 486-517
-
Apples, tomatoes, and health: comparison of structural characteristics of the L1 and L2 mental lexicons
Applied Psycholinguistics, pp. 1-24
-
Are There Serial Verb Constructions in Old English? A New Perspective on the Changes in Verbal Complementation
Philologica canariensia, Núm. 30, pp. 393-423
-
Book club and creative writing workshop in the ESL university classroom
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9, pp. 1-21
-
Competition in the Complementation of Old English Control Verbs with Oblique Marking: A Corpus Analysis
Languages, Vol. 9, Núm. 3
-
Consequences of Metaphor Frames for Education: From Beliefs to Facts Through Language
Cognitive Studies, Vol. 2024, Núm. 24
-
Contested Boundaries and Uncharted Entanglements in Evelyn Conlon’s Moving About the Place
Transcultural Insights into Contemporary Irish Literature and Society: Breaking New Ground (Taylor and Francis), pp. 70-86
-
Cosubordination with Old English aspectual verbs. Sharing arguments and operators
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 64, pp. 210-237
-
Cultural Conceptualizations in EFL textbooks
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 18, Núm. 36, pp. 128-141
-
Developing an annotation protocol for evaluative stance and metaphor in discourse: theoretical and methodological considerations
Text and Talk, Vol. 44, Núm. 2, pp. 197-221
-
El uso de las redes sociales para la mejora de la competencia intercultural del alumnado de inglés como lengua extranjera: Una propuesta de innovación
Aprendizaje 4.0: inteligencia artificial, redes sociales y rol docente en la era digital (Dykinson), pp. 394-413
-
Eugene O’Neill and the classical world: a review of scientific literature (1930-2022)
Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 639-663
-
Hypocorisms Meet Sound Symbolism: A Socio-Onomastic Study of Spanish Hypocoristic Forms of Personal Names in -I
Voprosy Onomastiki, Vol. 21, Núm. 1, pp. 72-95
-
Immigrant Heritage Learners' Acquisition of L3 EFL: A Systematic Review of Individual and Contextual Variables
Journal of English Studies, Núm. 22, pp. 279-298
-
La competencia plurilingüe y pluricultural en el currículo de educación secundaria
Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 417-432
-
La expresión léxica de la circunstancia y el grado en inglés antiguo
Anuario de estudios filológicos, Vol. 47, pp. 327-354
-
Language learning motivation in multilingual CLIL
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Lexical Availability in Multilingual CLIL: Gender-dependent Differences in English and French
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 69, pp. 15-37
-
Metaphor as a resemblance phenomenon A re-examination of the role of similarity in conceptual metaphor
Cognitive Linguistic Studies, Vol. 11, Núm. 1, pp. 8-33
-
Metaphorical Conceptualization of the Big M
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 34, pp. 59-82