Publicaciones (69) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. A multimodal approach to visual thinking: the scientific sketchnote

    Visual Communication

  2. A syntactic-semantic analysis of Old English verbs of honour and reverence

    9th International Conference on Historical Lexicology and Lexicography

  3. Armagh Stories (Cahal McLaughlin, 2015) and We Were There (Laura Aguiar and Cahal McLaughlin, 2014)

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 13, pp. 262-265

  4. Building brand narratives with hashtags on Twitter: A cognitive-pragmatic analysis on the emergence of a new advertising subgenre

    Pragmatics and Cognition, Vol. 25, Núm. 3, pp. 515-542

  5. Buscando un sabor intenso: Manzanas robadas, de Miguel d'Ors

    Fábula, Vol. 41, pp. 64-65

  6. Cinque’s masculinities and satire in Steven Spielberg’s "Amistad"

    Nuevas realidades en la comunicación audiovisual (Tecnos), pp. 151-165

  7. Cognate production in bilingual vs. monolingual learners

    I International Conference on Research in Multilingualism: Innovation and New Challenges. Universidad de Oviedo, 14-16 de marzo de 2018. Book of abstracts

  8. Cognitive Linguistics and Translation Studies

    Ciclo temático de conferencias "Quantitative and Qualitative Approaches to Theoretical and Applied Linguistic Research"

  9. Cognitive Model types and the constructicon

    ANTARES: Letras e Humanidades, Vol. 10, Núm. 20, pp. 50-72

  10. Cognitive modeling and musical creativity

    Expressive Minds and Artistic Creations: Studies in Cognitive Poetics (Oxford University Press), pp. 101-128

  11. Conversaciones con Espiro Freire

    Fábula: revista Literaria, Núm. 43, pp. 102-105

  12. Corpus Analysis of Clil teaching materials and EFL textbooks

    Exploring the lexicon of bilingual and plurilingual learners: lexical availability and vocabulary acquisition

  13. Creatividad y fluidez verbal en inglés como lengua extranjera

    XIX Congreso internacional de la SEDLL (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura)

  14. De "la facultad del lenguaje" a las facultades que definen el lenguaje: una visión cognitivista sobre la relación entre gramática y significado : lección inaugural curso académico 2018-2019

    Universidad de La Rioja

  15. Defining meanings by grammatical behaviour. The case of English verbs of inaction

    RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 17, Núm. 1, pp. 121-138

  16. Ejercicios sobre vocabulario del francés del turismo para hispanohablantes

    Universidad de La Rioja

  17. El Trabajo Fin de Grado: guía práctica para estudiantes y tutores de la Facultad de Letras y de la Educación

    Universidad de La Rioja

  18. El paso de Graham Greene por el pazo de Barrantes en 1987

    Madrygal: Revista de estudios gallegos, Núm. 21, pp. 333-350

  19. Exploring the Impact of Target Culture Attitudes and Proficiency on the Cultural Lexicon of Multilingual EFL Learners

    International Conference on Language, Identity and Education in Context

  20. Genre as cognitive construction an analysis of discourse connectors in academic lectures

    Pragmatics and Cognition, Vol. 25, Núm. 3, pp. 576-601