Publicacións (245) Publicacións de Angel Alberto Magreñán Ruiz

2023

  1. A significant improvement of a family of secant-type methods

    Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 424

  2. An improvement of derivative-free point-to-point iterative processes with central divided differences

    International Journal of Nonlinear Sciences and Numerical Simulation, Vol. 24, Núm. 7, pp. 2781-2799

  3. Formación de docentes en matemáticas en entornos online através de diferentes herramientas

    Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes

  4. Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 ed. lit.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

  5. Invirtiendo la clase de matemáticas en los últimos cursos de secundaria mediante el uso de videos enriquecidos

    Innovación educativa, Núm. 33

  6. Local and Semi-local convergence for Chebyshev two point like methods with applications in different fields

    Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 426

  7. On the set of initial guesses for the secant method

    Mathematical Methods in the Applied Sciences

  8. Teaching calculus in the first year of an engineering degree using a Digital Escape Room in an online scenario

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 31, Núm. 3, pp. 676-695

2022

  1. An algorithm derivative-free to improve the steffensen-type methods

    Symmetry, Vol. 14, Núm. 1

  2. An efficient high order iterative scheme for large nonlinear systems with dynamics

    Journal of Computational and Applied Mathematics, Vol. 404

  3. An improvement of the Kurchatov method by means of a parametric modification

    Mathematical Methods in the Applied Sciences, Vol. 45, Núm. 11, pp. 6844-6860

  4. Aprendizaje de matemáticas a través de estrategias basadas en soportes tecnológicos

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  5. DEVELOPMENT OF AN INITIAL MATHEMATICS COURSE FOR STUDENTS OF THE FIRST YEAR OF TEACHER OF PRIMARY EDUCATION DEGREE

    ICERI2022: 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation

  6. Enseñanza de estadística descriptiva mediante el uso de simuladores y laboratorios virtuales en la etapa universitaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 4, pp. 103-123

  7. Experiencias docentes en entornos online para el aprendizaje de matemáticas en futuros docentes

    La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 313-324

  8. How to Increase the Accessibility of Newton’s Method for Operators With Center-Lipschitz Continuous First Derivative

    Numerical Functional Analysis and Optimization, Vol. 43, Núm. 3, pp. 350-363