Teléfonos Inteligentes y Ciencia Ciudadana en la Enseñanza de las Cienciasestudiando los ríos con la app RiuNet
- Rubén Ladrera Fernández 1
- Beatriz Robredo Valgañon 1
- Iraima Verkaik Witteveen 2
- Pau Fortuño Estrada 2
-
1
Universidad de La Rioja
info
-
2
Universitat de Barcelona
info
ISSN: 2530-9579
Año de publicación: 2019
Título del ejemplar: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica
Volumen: 3
Número: 2
Páginas: 66-68
Tipo: Artículo
beta Ver similares en nube de resultadosOtras publicaciones en: Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974
Resumen
The objective of this work has been to introduce and to promote the use of smartphones applications (apps) and citizen science as educational resources in the teaching of science. A teaching methodology has been developed, based on the RiuNet app, in the Primary Education degree, through which the students have determined the ecological status of river stretches and they have sent the collected data to the app coordinators. Students have shown great motivation in the project and they have practically studied rivers from an ecosystem approach