Publikationen (47) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2008

  1. Acuerdos con las confesiones y notorio arraigo. ¿Acuerdo de cooperación o norma legislativa?

    Jornadas Jurídicas sobre Libertad Religiosa en España (Centro de Publicaciones), pp. 465-477

  2. Andrés Pascual: el escritor en busca de límites

    Fábula: revista Literaria, Núm. 24, pp. 62-70

  3. Animales y animalidad en el "Voiaige" de Eustache de la Fosse

    Francofonía, Núm. 17, pp. 131-148

  4. Bruce Chatwin: una verdad y media

    Fábula: revista Literaria, Núm. 25, pp. 64-66

  5. Changing Silk Gowns for Survival Suits: A Written Conversation with Robin McGrath

    British Journal of Canadian Studies, Vol. 21, Núm. 2, pp. 257-273

  6. Cognitive Linguistics: Current Applications and Future Perspectives

    De Gruyter, pp. 1-499

  7. Cognitive linguistics: Internal dynamics and interdisciplinary interaction

    De Gruyter Mouton, pp. 1-432

  8. Conceptual interaction, cognitive operations, and projection spaces

    Cognitive Linguistics: Internal Dynamics and Interdisciplinary Interaction (De Gruyter Mouton), pp. 249-280

  9. Cross-linguistic analysis, second language teaching and cognitive semantics: The case of Spanish diminutives and reflexive constructions

    Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar: A Volume in Honour of René Dirven (De Gruyter), pp. 121-153

  10. Cross-linguistic analysis, second language teaching and cognitive semantics: the case of Spanish diminutives and reflexive constructions

    In Sabine De Knop and Teun De Rycker (eds.). Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar - Volume in Honour of René Dirven. Berlin/New York: Mouton de Gruyter, pp. 121-152

  11. Damas-vampiro y arribistas: Brideshead retorna a la pantalla

    Fábula: revista Literaria, Núm. 25, pp. 59-62

  12. E-mail Tándem y autonomía en el aprendizaje de inglés en alumnos de diferente capacidad: (Mención Honorífica. Modalidad Investigación)

    Premios Nacionales de Investigación Educativa y Tesis Doctorales 2006 (Centro de Investigación y Documentación Educativa), pp. 111-150

  13. El e-mail tándem como recurso pedagógico en el Programa de Diversificación Curricular de Secundaria

    Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 53

  14. El mejor superlativo de su generación

    Fábula, Vol. 24, pp. 5-5

  15. English and spanish in contrast

    RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Núm. 7, pp. 126-128

  16. Fundamentos empíricos y metodológicos de una base de datos léxica de la morfología derivativa del inglés antiguo

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 3, pp. 129-144

  17. Fundamentos teóricos y prácticos de ADELEX: una investigación sobre la evaluación y el desarrollo de la competencia léxica a través de las nuevas tecnologías

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 21, pp. 323-327

  18. Grammatical metonymy within the 'action' frame in English and Spanish

    In González Álvarez, E; Mackenzie, L and Gómez González, M.A. (eds.). Current Trends in Contrastive Linguistics:Functional and Cognitive Perspectivas (John Benjamins Publishing), pp. 251-280

  19. Grammatical metonymy within the 'action' frame in English and Spanish

    Current Trends in Contrastive Linguistics: functional and cognitive perspectives (John Benjamins), pp. 251-280

  20. Hellen Fogwill Porter's Novel Finishing School, Lawrencetown Beach: Pottersfield Press.

    Newfoundland and Labrador Studies, Vol. 23, Núm. 2, pp. 253-256