Fachbereich
Filologías Modernas
Kongressbeiträge (25) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2020
-
A preliminary comparison of EFL productive vocabulary of educational bilinguals, heritage bilinguals and monolingual learners
International Conference on Bilingualism. Bilingualism, Heritage Languages and Migration
-
A proposal for the teaching of blends to Spanish learners of English
Sixth Annual Spring Research Seminar: Multilingualism and Language Learning
-
Bases de datos de fuentes primarias para la enseñanza de lingüística histórica. Diseño, implementación y actualización de Idunn
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Blending in terms of cognitive modeling
5th International Conference on Figurative Thought and Language (FTL5)
-
Cognitive Linguistics, Project-Based Learning, and technology at the crossroads
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Combining corpora to improve the learning of Old English language
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Creación de materiales para la enseñanza de la pragmática en niveles avanzados mediante el uso de la Realidad Aumentada
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Dotando a las traducciones que hacen uso de estrategias oblicuas de adecuación explicativa: Un estudio de caso
2º Congreso Internacional de Traducción e Interpretación de Lenguas Ibéricas: Transibérica
-
El elemento hiperbólico en títulos fílmicos del género comedia en inglés y sus versiones españolas
2º Congreso Internacional de Traducción e Interpretación de Lenguas Ibéricas: Transibérica
-
El uso de bases de datos para la docencia de Lingüística Histórica Inglesa
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
Estudio preliminar sobre la multimodalidad y unimodalidad y su relación con el vocabulario productivo en inglés como lengua extranjera
XXI Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)
-
Experiencia de innovación docente desde el área de filología inglesa en el campus Junior Humaniz-arte 2019
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
Exploring lexical organization and production in high and low creative EFL learners: a distributional semantic approach
International Online Conference of Psycholinguistic and Neurolinguistics Research: Methods, Materials, and Approaches (PSYNEUROLING)
-
L1-based associations in productive vocabulary: some implications for learning and teaching
IELTERG Conference
-
La Realidad Aumentada como recurso para la enseñanza/aprendizaje de los actos de habla en las clases de primaria
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
-
La enseñanza de nuevas creaciones léxicas a estudiantes españoles de inglés
XXI Congreso Internacional de la Sociedad Española de la Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)
-
Language learning styles and productive lexicon of adolescent EFL learners
II Seminar in English Studies (SEING 2020)
-
Linguistic Pointers for the Generation and Understanding of Hyperbole
II Seminar in English Studies (SEING 2020)
-
On how social media helped to the success of John Carney’s film text once
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
Optimizando el uso de la Clase Inversa como recurso en situaciones de emergencia para asignaturas de grado en el área de la lengua inglesa
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020