Andrés
Sanz García
Investigador en el periodo 2009-2013
Francisco Javier
Martínez de Pisón Ascacíbar
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con Francisco Javier Martínez de Pisón Ascacíbar (62)
2024
-
Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering
Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education
-
Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering
Lecture Notes in Networks and Systems
2023
-
Flipped Classroom y seguimiento activo en un proyecto de Aprendizaje Servicio en los Grados de Ingeniería Industrial
Flipped Classroom y seguimiento activo en un proyecto de Aprendizaje Servicio en los Grados de Ingeniería Industrial
-
PSO-PARSIMONY: A method for finding parsimonious and accurate machine learning models with particle swarm optimization. Application for predicting force–displacement curves in T-stub steel connections
Neurocomputing, Vol. 548
-
Work-in-Progress: Building Up Employability Skills and Social Responsibility in the University of La Rioja Industrial Engineering Degrees
Lecture Notes in Networks and Systems
2022
-
Aprendizaje Servicio como medio de desarrollo de la empleabilidad en los Grados de Ingeniería Industrial
Aprendizaje Servicio como medio de desarrollo de la empleabilidad en los Grados de Ingeniería Industrial
-
Efectos de la pandemia en metodologías de aprendizaje activo. Medidas de fortalecimiento
La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 51-62
-
Fortaleciendo el aprendizaje activo en tiempos de pandemia
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
2021
-
Active learning methodologies in STEM degrees jeopardized by COVID19
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
PSO-PARSIMONY: A New Methodology for Searching for Accurate and Parsimonious Models with Particle Swarm Optimization. Application for Predicting the Force-Displacement Curve in T-stub Steel Connections
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
PSO-PARSIMONY: a New Methodology for Searching for Accurate and Parsimonious Models with Particle Swarm Optimization. Application for Predicting the Force-Displacement Curve in T-stub Steel Connections
Hybrid Artificial Intelligent Systems: 16th International Conference, HAIS 2021. Bilbao, Spain. September 22–24, 2021. Proceedings
-
Reaccionando en pandemia: Mejora de las metodologías de aprendizaje activo en la asignatura de Tecnología de Fabricación
Reaccionando en pandemia: Mejora de las metodologías de aprendizaje activo en la asignatura de Tecnología de Fabricación
2020
-
Technical projects with social commitment for teaching-learning intervention in STEM students
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
2019
-
Active learning and social commitment projects as a teaching learning-intervention in engineering degrees
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'19)
-
Active learning and social commitment projects as a teaching-learning intervention in engineering degrees
5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd' 19)
-
Analysis of Spanish Radiometric Networks with the Novel Bias-Based Quality Control (BQC) Method
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 19, Núm. 11
-
Desarrollo de productos de apoyo a la autonomía de personas en situación de dependencia como intervención docente en los grados de ingeniería
Desarrollo de productos de apoyo a la autonomía de personas en situación de dependencia como intervención docente en los grados de ingeniería
2018
-
An algorithm based on satellite observations to quality control ground solar sensors: analysis of Spanish meteorological networks
Lecture Notes in Computer Science, Vol. 10870 LNAI, pp. 609-621
-
Estrategias de motivación basadas en PBL, GAMING, SBL y Herramientas OPEN-SOURCE para la docencia en los Grados de Ingeniería
Estrategias de motivación basadas en PBL, GAMING, SBL y Herramientas OPEN-SOURCE para la docencia en los Grados de Ingeniería
-
Evaluation of global horizontal irradiance estimates from ERA5 and COSMO-REA6 reanalyses using ground and satellite-based data
Solar Energy, Vol. 164, pp. 339-354