Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (54)

2022

  1. ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  2. Aprendizaje basado en competencias sobre el TEA: creación de recursos online para profesionales y familias

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  3. Assessing Cyberbullying in Adolescence: New Evidence for the Spanish Version of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIP-Q)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21

  4. Development and Validation of a Brief Version of the European Bullying and Cyberbullying Intervention Project Questionnaires (EBIP-Q and ECIP-Q)

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 4, pp. 571-581

  5. Gambling in spanish adolescents: Prevalence and association with mental health indicators

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1

  6. Impacto del confinamiento en la conducta adictiva de los universitarios riojanos

    Adicciones

  7. Mental Health Difficulties Related to Suicidal Behavior in Adolescents: The Moderating Role of Self-Esteem

    Archives of Suicide Research, Vol. 26, Núm. 2, pp. 716-730

  8. Spanish normative data of the Strengths and Difficulties Questionnaire in a community-based sample of adolescents

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 151-160

  9. The Healthy Context Paradox:: When Reducing Bullying comes at a Cost to Certain Victims

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 25, pp. 1-10

2020

  1. Desarrollo de una guía de promoción del bienestar emocional en el marco metodológico del ABP

    FECIES. Foro sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (17. 2020. Carmona, Sevilla): Carmona, Sevilla (España), 25-27 de noviembre 2020 : libro de resúmenes

  2. Identifying extended psychosis phenotypes at school: Associations with socio-emotional adjustment, academic, and neurocognitive outcomes

    PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 8 August 2020