Alicia
Pérez de Albéniz Iturriaga
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universitat de València
Valencia, EspañaUniversitat de València-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (54)
2024
-
Screening for anxiety in adolescents: Validation of the Generalized Anxiety Disorder Assessment-7 in a representative sample of adolescents
Journal of Affective Disorders, Vol. 354, pp. 331-338
-
The PositivaMente Program: Universal Prevention of Suicidal Behaviour in Educational Settings
School Mental Health, Vol. 16, Núm. 2, pp. 455-466
-
The assessment of transdiagnostic dimensions of emotional disorders: Validation of the Multidimensional Emotional Disorders Inventory (MEDI) in adolescents with subthreshold anxiety and depression
Journal of Affective Disorders, Vol. 357, pp. 138-147
2023
-
Orientación sexual, autoestima y rendimiento académico en la adolescencia
Revista de educación, Núm. 399, pp. 79-103
-
Prevención de la conducta suicida en contextos educativos
Manual de psicología de la conducta suicida (Pirámide), pp. 199-233
-
Profesionales de la psicología en contextos educativos: una necesidad ineludible
Papeles del psicólogo, Vol. 44, Núm. 3, pp. 112-124
-
Youth screening depression: Validation of the Patient Health Questionnaire-9 (PHQ-9) in a representative sample of adolescents
Psychiatry Research, Vol. 328
2022
-
ABP en el aula universitaria: marco idóneo para el desarrollo de actuaciones que fomentan el bienestar emocional
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Aprendizaje basado en competencias sobre el TEA: creación de recursos online para profesionales y familias
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Assessing Cyberbullying in Adolescence: New Evidence for the Spanish Version of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIP-Q)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21
-
Development and Validation of a Brief Version of the European Bullying and Cyberbullying Intervention Project Questionnaires (EBIP-Q and ECIP-Q)
Psicothema, Vol. 34, Núm. 4, pp. 571-581
-
Gambling in spanish adolescents: Prevalence and association with mental health indicators
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Impacto del confinamiento en la conducta adictiva de los universitarios riojanos
Adicciones
-
Mental Health Difficulties Related to Suicidal Behavior in Adolescents: The Moderating Role of Self-Esteem
Archives of Suicide Research, Vol. 26, Núm. 2, pp. 716-730
-
Spanish normative data of the Strengths and Difficulties Questionnaire in a community-based sample of adolescents
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 3, pp. 151-160
-
The Healthy Context Paradox:: When Reducing Bullying comes at a Cost to Certain Victims
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 25, pp. 1-10
2021
-
Diversidad afectivo-sexual, autoestima y rendimiento académico
Avances en educación superior e investigación: Volumen I
-
Innovación en el ámbito universitario: creación de web para alumnado con trastorno del espectro autista
Avances en educación superior e investigación: Volumen I
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para Adultos: Una Revisión Selectiva
Psicothema, Vol. 33, Núm. 2, pp. 188-197
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398