Alpha Verónica
Pernía Espinoza
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publikationen, an denen er mitarbeitet Alpha Verónica Pernía Espinoza (20)
2024
-
Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering
Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education
-
Evolution of Technical Projects with Social Commitment in Degrees of Industrial Engineering
Lecture Notes in Networks and Systems
2023
-
Flipped Classroom y seguimiento activo en un proyecto de Aprendizaje Servicio en los Grados de Ingeniería Industrial
Flipped Classroom y seguimiento activo en un proyecto de Aprendizaje Servicio en los Grados de Ingeniería Industrial
-
Work-in-Progress: Building Up Employability Skills and Social Responsibility in the University of La Rioja Industrial Engineering Degrees
Lecture Notes in Networks and Systems
2022
-
Aprendizaje Servicio como medio de desarrollo de la empleabilidad en los Grados de Ingeniería Industrial
Aprendizaje Servicio como medio de desarrollo de la empleabilidad en los Grados de Ingeniería Industrial
-
Efectos de la pandemia en metodologías de aprendizaje activo. Medidas de fortalecimiento
La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 51-62
-
Fortaleciendo el aprendizaje activo en tiempos de pandemia
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
2021
-
Reaccionando en pandemia: Mejora de las metodologías de aprendizaje activo en la asignatura de Tecnología de Fabricación
Reaccionando en pandemia: Mejora de las metodologías de aprendizaje activo en la asignatura de Tecnología de Fabricación
2020
-
Technical projects with social commitment for teaching-learning intervention in STEM students
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
2019
-
Active learning and social commitment projects as a teaching learning-intervention in engineering degrees
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'19)
-
Active learning and social commitment projects as a teaching-learning intervention in engineering degrees
5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd' 19)
-
Desarrollo de productos de apoyo a la autonomía de personas en situación de dependencia como intervención docente en los grados de ingeniería
Desarrollo de productos de apoyo a la autonomía de personas en situación de dependencia como intervención docente en los grados de ingeniería
2018
-
Prácticas de mecanizado en torno y fresadora
Universidad de La Rioja
2017
-
Makerspaces in Higher Education: the UR-Maker experience at the University of La Rioja
PROCEEDINGS OF THE HEAD'17 - 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES, pp. 758-765
2010
-
Analysis of rail cooling strategies through numerical simulation with instant calculation of thermal expansion coefficient
Revista de metalurgia, Vol. 46, Núm. 4, pp. 308-319
-
Control Model for an Elastomer Extrusion Process Obtained via a Comparative Analysis of Data Mining and Artificial Intelligence Techniques
Polymer - Plastics Technology and Engineering, Vol. 49, Núm. 8, pp. 779-790
-
Fine tuning straightening process using genetic algorithms and finite element methods
Ironmaking and Steelmaking, Vol. 37, Núm. 2, pp. 119-125
-
Overall model of the dynamic behaviour of the steel strip in an annealing heating furnace on a hot-dip galvanizing line
Revista de metalurgia, Vol. 46, Núm. 5, pp. 405-420
2009
-
Combining regression trees and the finite element method to define stress models of highly non-linear mechanical systems
Journal of Strain Analysis for Engineering Design, Vol. 44, Núm. 6, pp. 491-502
2002
-
Passivity-Based Control: An Approach to Regulate Nonlinear Chemical Processes
Revista Técnica de la Facultad de Ingeniería Universidad del Zulia, Vol. 25, Núm. 1, pp. 3-11