Simulacro de Congreso CientíficoAplicación en el Grado de Enfermería

  1. Ramón Arbués, Enrique
  2. Martínez Abadía, Blanca
  3. Juárez Vela, Raúl
  4. Martín Gómez, Susana
Aldizkaria:
Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería

ISSN: 1695-6141

Argitalpen urtea: 2014

Alea: 13

Zenbakia: 2

Orrialdeak: 172-181

Mota: Artikulua

beta Ver similares en nube de resultados
DOI: 10.6018/EGLOBAL.13.2.167891 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGITUM editor

Beste argitalpen batzuk: Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería

Garapen Iraunkorreko Helburuak

Laburpena

Introduction. European Higher Education Space proposes new educational methodologies geared to the acquisition of skills by students. In this paper a mock scientific Congress is presented as one of these tools. Aim. The aim of this study was to analyze the level of acceptance and increased communication skills of a group of nursing students in a mock Scientific Congress. Results. 84 students participated in the experiment. A large majority of them showed objective improvement of their communicative competence levels after the completion of the mock. About 70% of them evaluated the experience positively. Conclusion. Mock Scientific Congress behaves as a useful tool in the development of communication skills of students.

Erreferentzia bibliografikoak

  • 1. Valle JM. El Proceso de Bolonia: un nuevo marco de aprendizaje para la educación superior. En: Paredes J, De la Herrán A. Cómo enseñar en el aula universitaria. Madrid: Pirámide; 2010. p. 47-58.
  • 2. Henao Castaño AM, Núñez Rodríguez ML, Quimbayo Díaz JH. El rol del profesional de la salud como docente universitario. Aquichán 2010; 10(1): 34-42.
  • 3. Bernardo-Carrasco J. Estrategias de aprendizaje. Para aprender más y mejor. Madrid: Ediciones Rialp; 2007.
  • 4. Nisbet J, Chucksmit J. (1986): Estrategias de aprendizaje. Madrid: Santillana; 1986.
  • 5. Valle JM. El Proceso de Bolonia: un nuevo marco de aprendizaje para la educación superior. En: Paredes J, De la Herrán A. Cómo enseñar en el aula universitaria. Madrid: Pirámide; 2010. p. 47-58.
  • 6. González-Sanz JD, Barquero-González A. Simulacro de congreso científico como entrenamiento en competencias comunicativas en enfermería. Revista Iberoamericana de Educación e Investigación en Enfermería 2012; 2(4):20-8.