Didáctica de la Matemáticacuándo el cómo cuenta tanto (casi) como el qué

  1. Castellanos Fonseca, Roberto 1
  2. Jiménez Gestal, Clara 1
  3. Murillo Ramón, Jesús 1
  1. 1 Universidad de La Rioja
    info

    Universidad de La Rioja

    Logroño, España

    ROR https://ror.org/0553yr311

Revista:
Zubía

ISSN: 0213-4306

Año de publicación: 2014

Título del ejemplar: Investigación en el Departamento de Matemáticas y Computación de la Universidad de La Rioja

Número: 26

Páginas: 97-117

Tipo: Artículo

beta Ver similares en nube de resultados

Otras publicaciones en: Zubía

Repositorio institucional: lock_openAcceso abierto Editor

Resumen

This paper aims to provide a brief review of the performed investigation in the area of Mathematics Education at the Universidad de La Rioja. The research is mainly focused on the design of interactive learning environments supported by the use of ICT to work in various branches of mathematics. Moreover, the line of mathematical competence and emotional profile is oriented to analyze how affective factors influence the teaching-learning process.