Famílies immigrades i escolarelacions i resistències

  1. Bernad Cavero, Olga
Dirigida per:
  1. Jordi Garreta Bochaca Director/a

Universitat de defensa: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 26 de d’octubre de 2012

Tribunal:
  1. Ignasi Brunet Icart President/a
  2. Núria Llevot Calvet Secretari/ària
  3. Joaquín Giró Miranda Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 332378 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

Actualment, la família i l'escola semblen ser indiscutiblement els dos contextos més importants en el desenvolupament dels infants, exercint funcions complementàries en el seu procés educatiu i per tant les relacions que s'hi estableixin són decisives per a aquests. Nombrosos estudis demostren la importància del paper dels progenitors en l'educació i desenvolupament dels seus fills i filles i de la seva participació a nivell individual i col•lectiu en els centres educatius. Aquesta tesi, dirigida pel Dr. Jordi Garreta i en la realització de la qual s'ha emprat metodologia qualitativa (etnografia i entrevistes en profunditat) i quantitativa (enquestes), analitza la relació existent entre l'escola i les famílies d'origen immigrat, els factors que intervenen en la conformació de dinàmiques positives i intervenen el procés de participació de les famílies i les barreres que dificulten la comunicació entre els progenitors i els centres educatius i també la participació d'aquests en la vida del centre.