Estudio sobre la relación entre palabra e imagen en la obra de William S. Burroughsun análisis comparado

  1. Bonome García, Antonio José
Dirixida por:
  1. José-María Paz-Gago Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 29 de setembro de 2023

Tribunal:
  1. Adolfo Sotelo Vázquez Presidente/a
  2. Eva Valcárcel Secretario/a
  3. Miguel Ángel Muro Munilla Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 819665 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Esta tese doutoral examina a relación entre palabra e imaxe na obra de William S. Burroughs desde a teoría da literatura, a literatura comparada, e a escritura creativa. Unha mirada á evolución do proceso creativo deste autor descobre que Burroughs vincula a súa conciencia a un conxunto de tecnoloxías para producir texto desde data temperá, creando un sistema semiótico digno de estudo mediante estratexias de fragmentación e combinatoria. Burroughs integra un arquivo no seu sistema para salvar os evidentes límites mnemónicos da asociación libre de ideas. O método cut-up de Brion Gysin foi crucial no desenvolvemento do devandito sistema, que podería definirse como unha máquina, composta por submáquinas coas que procesar o texto no seu sentido máis amplo. Unha vez apropiado e procesado o texto, a conciencia do autor estuda e selecciona unhas “interseccións” ou “coordenadas” a partir das cales fía, deshila, e rehíla un relato que pola súa constitución reflicte a retroalimentación e reflexividad do propio sistema. Os textos obtidos mediante o método cut-up desarticulan a sintaxe tradicional e afectan a conciencia do lector de maneira radical. A yuxtaposición de contidos nos textos experimentais de Burroughs entronca directamente coa hipnagogia, o soño, varias formas de paramnesia, e o cinema.