Equipos, energía y docentes: ¿hasta dónde se puede escalar en Gestión de Proyectos?

  1. José Miguel Blanco 1
  2. Miren Bermejo 1
  3. Imanol Usandizaga 1
  4. José Luis Torre 1
  5. Arturo Jaime 2
  1. 1 Facultad de Informática. Departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos. UPV/EHU
  2. 2 Universidad de La Rioja
    info

    Universidad de La Rioja

    Logroño, España

    ROR https://ror.org/0553yr311

Proceedings:
Simposio-Taller de las XXIII Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2017)
  1. Alberto Gómez Mancha (ed. lit.)
  2. Roberto Rodríguez-Echeverría (ed. lit.)

Publisher: Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática-AENUI

ISSN: 2531-0607

ISBN: 978-84-697-4267-9

Year of publication: 2017

Pages: 27-34

Congress: XXIII Jornadas sobre Enseñanza Universitaria de la Informática (Cáceres, 5, 6 y 7 de julio de 2017)

Type: Conference paper

Abstract

In this article we present some reflections aboutteamwork when teaching Project Management in aComputer Science Degree. These reflections arebased on the experience of six years training, guidingand evaluating student teams. We revise theprinciples, methods and processes used working withthese teams and think over the workload that itinvolves for teachers. We also raise a discussionabout the relation among students’ dedication,teachers’ dedication and the limits of scale that appearwhen it is necessary to evaluate the individualperformance within the framework of teams thatshould obtain collective results