El “círculo estético-hermenéutico” en el contexto de la “filosofía del límite”. Definición y aplicación en las artes “in itinere”

  1. Pagola Martínez, Herminia 1
  1. 1 Universidad de La Rioja
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    Universidad de La Rioja

    Logroño, España

    ROR https://ror.org/0553yr311

Revista:
Brocar: Cuadernos de investigación histórica

ISSN: 1885-8309

Ano de publicación: 2020

Número: 44

Páxinas: 233-254

Tipo: Artigo

DOI: 10.18172/BROCAR.4581 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Repositorio institucional: lock_openAcceso aberto Editor

Resumo

In this article we try to argue and describe the circular connection that takes place between the artistic-symbolic fact and the hermeneutic-interpretative one. This is evident to us by placing ourselves in the ambit called by Eugenio Trías the limit, within his philosophical proposal. We also try to analyze the adequacy of the behavior of the arts in itinere to the dynamics of this aesthetic-hermeneutical circle. In them it is highlighted, especially, that the space-time interval of this circle can tend to a minimum value to the point in which the hermeneutic-interpretative fact and the creative or artistic-symbolic fact can occur simultaneously.

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