La taxonomía del aprendizaje a debatedel Modelo de Bloom de los años 50 a la era del aprendizaje móvil

  1. Raúl Santiago Campión 1
  2. Alicia Díez Ochoa 2
  3. Fermín Navaridas Nalda 1
  1. 1 Universidad de La Rioja. Departamento de Ciencias de la Educación
  2. 2 Universidad de Navarra. Departamento de Educación
Revista:
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

ISSN: 1699-3748

Any de publicació: 2014

Número: 29

Tipus: Article

Altres publicacions en: Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

Resum

This paper describes the evolution in the learning-process in the context of the 21st Century. We will start by describing the evolution in the cognitive of the so-called “digital natives” and then we will analyze the use of the technology in education, paying a special attention to the use of mobile devices in the classroom. We will finish this article comparing the evolution in the learning taxonomy designed by Bloom in the 50s with a proposal which tries to gives a response to the current social and educational demands.