Diseño eficiente de dominios web hotelerosinfluencia del certificado "Q" y de los contenidos informativos sobre la conducta de compra

  1. Ruiz Vega, Agustín V.
  2. Riaño Gil, Consuelo
  3. Di Pierri, Carla
Book:
Estrategias de distribución y comportamiento de compra multicanal: tendencias y oportunidades para que fabricante y distribuidor rentabilicen sus decisiones de marketing
  1. Vázquez Casielles, Rodolfo (coord.)
  2. Trespalacios Gutiérrez, Juan Antonio (coord.)
  3. Estrada Alonso, Eduardo (coord.)
  4. González Mieres, Celina (coord.)

Publisher: KRK ; Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial ; Universidad de Oviedo

ISBN: 978-84-8367-431-4

Year of publication: 2013

Pages: 353-372

Type: Book chapter

Abstract

Through an experimental design applied to the online purchase of hotel bookings, we analyze the influence of two quality signals on behavioral intentions. positive influences have been found for the Q de Calidad Turística certification and informative Content on offer quality perception; however, only the informative Content directly influences the purchase intention. it is recommended to use both stimuli within the accommodation web domains.