La música a la ciutat de Girona (1888-1985)

  1. Brugués Agustí, Lluís
Zuzendaria:
  1. Salomó Marquès Sureda Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat de Girona

Defentsa urtea: 1999

Epaimahaia:
  1. Josep González Agapito Presidentea
  2. Pere Soler Masó Idazkaria
  3. Roger Landon Aixala Kidea
  4. María Cateura Mateu Kidea
  5. Pilar Ramos López Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 74317 DIALNET lock_openTDX editor

Laburpena

La tesi és una investigació histórica que presenta el fet musical a la ciutat de Girona, i inclou una paronòmica general de la història musical de les principals poblacions de les seves comarques: Olot, Figueres, Banyoles. ripoll, La Bisbal d'Empordà, Sant Feliu de Guíxols, etc.Està organitzada metodològicament en un marc cronològic i una metodologia positivista, intentant reflexar la verdadera història de la música a la ciutat de Girona amb tots i cadascun dels seus personatges i les seves institucions.La recerca s'emmarca al voltant de les corrents artístiques i polítiques de cada moment: Modernisme, Noucentisme, República, Guerra Civil, Franquisme i Democràcia. De cadascuna d'ella s'ha investigat sobre les orquestres, les cobles i les sardanes, els grups de música de cambra, la música en els cafès, la música en la intimitat de les cases particulars, el desenvolupament laboral de la professió musical a travès de la història del Sindicat i la Mútua de Músics, les sales de ball, els cinemes amb música en directe, els crítics musicals, etc. La recerca porta a la conclusió final de què l'època de millor esplendor, de més qualitat i també quantitat de música a la ciutat i comarques, i que ha viscut un millor ambient musical en tota la història, és el període que va des de principis del segle XX fins a l'esclat de la Guerra Civil (1900-1936)