GLAUR
Grupo de Lingüística Aplicada de la Universidad de La Rioja
Publications (50) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2024
-
Some good news for the school: the levelling effect of the EFL class in FL vocabulary production and FL categorization of autochthonous learners and heritage speaker learners
European Journal of Applied Linguistics, Vol. 0, Núm. 0
2023
-
Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners
Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149
-
La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38
-
Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional
XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes
-
The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163
2022
-
Perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 1, pp. 207-227
-
Words and topics in ELT textbooks for young EFL learners
Language Teaching for Young Learners
2021
-
Cultural terms in EFL textbooks for young learners
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 29, pp. 90-103
-
INCIDENTAL LEARNING OF L2 SPANISH VOCABULARY
Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction (Taylor and Francis), pp. 44-61
-
La competencia sociocultural bajo el prisma del profesorado de inglés de 5º y 6º nivel de educación primaria
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 29
-
On lexical uniqueness and lexicon organization in native Spanish and Greek SFL learners
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 142-178
-
The representation of culture in EFL learners’ available lexicon
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 20-40
2020
-
Conceptualization of the ‘School’ in the English Available Lexicon of Spanish Adolescents
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 61, pp. 33-57
2017
-
CLIL or time? Lexical profiles of CLIL and non-CLIL EFL learners
System, Vol. 66, pp. 87-99
-
Estudios de disponibilidad léxica en español y en inglés: revisión de sus fundamentos empíricos y metodológicos
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 11, Núm. 22, pp. 16-31
-
Lexical availability of young Spanish EFL learners: emotion words versus non-emotion words
Language, Culture and Curriculum, Vol. 30, Núm. 3, pp. 283-299
-
Spanish L1 speakers’ and efl learners’ available lexicon
Anuario de estudios filológicos, Vol. 40, pp. 5-23
-
The effects of the CLIL approach in young foreign language learners’ lexical profiles
International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 20, Núm. 5, pp. 557-573
2016
-
EFL learners’ cultural available lexicon: The effect of ELT textbooks
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 177-201
-
Greetings in Letters by EFL Primary School Children. A Longitudinal Study
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 38, Núm. 1, pp. 11-32