Publications (50) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Language and Linguistics

2023

  1. Benefits of Cultural Translation for Advanced Undergraduate EFL Learners

    Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 131-149

  2. La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38

  3. Léxico asociado a la felicidad de aprendientes de inglés como lengua adicional

    XV Congreso Internacional de Lingüística General. Libro de resúmenes

  4. The Translation of Adolescence Language by means of Apertium, Systran and Google Translate

    RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 22, Núm. 1, pp. 148-163

2022

  1. Perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners

    LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 1, pp. 207-227

  2. Words and topics in ELT textbooks for young EFL learners

    Language Teaching for Young Learners

2021

  1. Cultural terms in EFL textbooks for young learners

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 29, pp. 90-103

  2. INCIDENTAL LEARNING OF L2 SPANISH VOCABULARY

    Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction (Taylor and Francis), pp. 44-61

  3. La competencia sociocultural bajo el prisma del profesorado de inglés de 5º y 6º nivel de educación primaria

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 29

  4. On lexical uniqueness and lexicon organization in native Spanish and Greek SFL learners

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 142-178

  5. The representation of culture in EFL learners’ available lexicon

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 20-40

2020

  1. Conceptualization of the ‘School’ in the English Available Lexicon of Spanish Adolescents

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 61, pp. 33-57

2017

  1. CLIL or time? Lexical profiles of CLIL and non-CLIL EFL learners

    System, Vol. 66, pp. 87-99

  2. Estudios de disponibilidad léxica en español y en inglés: revisión de sus fundamentos empíricos y metodológicos

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 11, Núm. 22, pp. 16-31

  3. Lexical availability of young Spanish EFL learners: emotion words versus non-emotion words

    Language, Culture and Curriculum, Vol. 30, Núm. 3, pp. 283-299

  4. Spanish L1 speakers’ and efl learners’ available lexicon

    Anuario de estudios filológicos, Vol. 40, pp. 5-23

  5. The effects of the CLIL approach in young foreign language learners’ lexical profiles

    International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 20, Núm. 5, pp. 557-573

2016

  1. EFL learners’ cultural available lexicon: The effect of ELT textbooks

    LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 177-201

  2. Greetings in Letters by EFL Primary School Children. A Longitudinal Study

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 38, Núm. 1, pp. 11-32