GLAUR
Grupo de Lingüística Aplicada de la Universidad de La Rioja
Publications (73) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2024
-
Apples, tomatoes, and health: comparison of structural characteristics of the L1 and L2 mental lexicons
Applied Psycholinguistics, pp. 1-24
2023
-
Foreign Language Semantic Categorization: Evidence From the Semantic Network and Word Connections
Journal of Research in Applied Linguistics, Vol. 14, Núm. 1, pp. 205-222
-
La perplejidad como herramienta para estimar la asignación de nivel de competencia en escritos de una lengua extranjera
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 71, pp. 29-38
-
Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 1-17
-
The Controlled Productive Vocabulary of Unimodal EFL Learners
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 19-32
-
The use of lexical retrieval strategies by creative second language learners: A computational analysis of clustering and switching
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol. 13, Núm. 3, pp. 541-570
-
Theoretical Exploration of the Lexical Availability Task as a Tool for the Selection of Vocabulary to be Taught in Class
International Journal of TESOL Studies, Vol. 5, Núm. 2, pp. 5-18
-
Un estudio de disponibilidad léxica asociado a las áreas de aprendizaje y motivación por el aprendizaje
Lengua y Sociedad, Vol. 22, Núm. 2, pp. 473-492
2022
-
How age and L2 proficiency affectthe L2 lexicon
System, Vol. 104
-
Perceptual learning style preferences of monolingual and bilingual EFL learners
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 1, pp. 207-227
-
The effect of multimodal learning preferences on two english instructional programs
Intercultural Communication and Ubiquitous Learning in Multimodal English Language Education (IGI Global), pp. 205-225
-
The productive vocabulary of multimodal and unimodal English as a Foreign Language learners
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 4, pp. 139-153
-
Words and topics in ELT textbooks for young EFL learners
Language Teaching for Young Learners
2021
-
Cultural terms in EFL textbooks for young learners
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 29, pp. 90-103
-
Emerging stereotypes about the target culture through popular culture and cultural heritage references in EFL textbooks
World Journal of English Language, Vol. 11, Núm. 1, pp. 43-51
-
Gender-based differences in EFL learners' language learning strategies and productive vocabulary
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 7, Núm. 2, pp. 83-107
-
La competencia sociocultural bajo el prisma del profesorado de inglés de 5º y 6º nivel de educación primaria
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 14, Núm. 29
-
Lexical production and organisation in L2 EFL and L3 EFL learners: a distributional semantic analysis of verbal fluency
International Journal of Multilingualism
-
The representation of culture in EFL learners’ available lexicon
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 20-40
-
The role of learner creativity in L2 semantic fluency. An exploratory study
System, Vol. 103